Monday, March 12, 2007

Renungkan...

Tengah hari itu matahari bersinar terik sekali.

Peluh membasahi tubuh sewaktu aku sedang berjalan-jalan menuju ke Low Yat . Hari itu aku bercadang untuk membeli barang-barang untuk upgrade komputer aku..

Tiba-tiba datang seorang penjual barang plastik yang dipikul dibahunya menyapa saya "Selamat tengah hari encik" sambil tersenyum lebar.

"saya tak nak beli bang, barang-barang ni saya dah ada" jawab aku kerana memang tidak niat untuk membeli.

"Saya cuma ucap selamat tengah hari encik" balasnya masih dengan tersenyum lebar.

Spontan aku menjawab "selamat tengah hari"

"Semoga hari ini encik diberi kesehatan dan kejayaan.." jawabnya kembali sambil tetap tersenyum, lalu menghilang di tengah kesibukan
kota
.

Dalam perjalanan itu, aku terpegun seketika....

Orang-orang seperti mereka para pedagang jalanan itu ternyata mampu memberi suatu contoh berharga bagaimana menjalani hidup dengan lebih bahagia.

Mampukan kita selalu tersenyum menjawab semua kenyataan hidup di depan kita?

Pedagang itu selalu tersenyum, walau kita tak membeli barang mereka. Walau peluh, debu dan panasnya matahari selalu menemani mereka. Mereka bahkan mampu memberi aku sebuah doa yang singkat.

Bayangkan... . betapa indah dunia ini jika kita dapat berbuat seperti mereka kepada semua orang yang kita temui hari ini.

Mari kita jadikan dunia ini jauh lebih indah dari sebelumnya. Aku cuma belum sempat berucap ini kepadanya..

"Terima kasih teman......semoga hari-harimu juga selalu berbahagia, sehat dan
kejayaan akan kau raih"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IKLAN BERBAYAR !!!

Anda berminat meneroka bidang bisness di internet? Kini, semakin ramai rakyat Malaysia yang menjadikan internet sebagai salah satu sumber pendapatan sampingan yang lumayan. Anda pula bagaimana?

Tentunya anda pernah mendengar bahawa terdapat pelbagai kaedah menjana pendapatan dengan menggunakan komputer dan talian internet. Dan tahukah anda... sebenarnya terdapat pelbagai model dan jenis perniagaan internet yang boleh anda jalankan?

Soalnya, model perniagaan internet yang mana satukah paling ideal untuk anda?



No comments: