Tuesday, March 13, 2007

Malam Anugerah Kinabalu Ke-22

03/03/07 - Malam ni aku nampak smart sket..haha..poyonya. Takdelah, ni 1st aku pergi kat majlis berprestij ngan pakai blouser. sebelum ni pernah la pakai blouser tapi untuk ambik gambar pasport jer la...haha. Malam ni merupakan Malam Anugerah bagi mahasiswa-mahasiswa kolej aku yang telah banyak menyumbangkan jasa dan bakti pada kolej. Aku bersama 10 kawan2 aku yang lain (barisan JTK) diundang sebagai VIP. Pada tahun ini, majlis ini diadakan di Hotel Marriot, Putrajaya. Pada tahun lepas diadakan kat Hotel Istana Palace, KL.

Kitorang ke sana ngan kereta yang disewa khas. Bertolak ke sana pada jam 6.15 PM tetapi disebabkan hujan dan kesesakan jalan raya, sampai jer dah pukul 7.30PM. Selepas solat maghrib, aku dan Barisan JTK menyambut ketibaan Naib Cancelor UM, TNC UM, Pengetua-pengetua Kolej Kediaman dan Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah. Dan ini merupakan pertama kalinya aku bersalaman dengan seorang Raja. Bersalaman ngan Perdana Menteri pun sudah semasa sambutan Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri yang lepas di Putrajaya jugak.

Kami kemudiannya menyaksikan persembahan tarian Melayu, Cina dan India. Banyak persembahan pada malam itu, tak perlulah aku bagitahu semuanya di sini. Yang paling best gak, makanannya memang best2 belaka...hahaha. Tak henti2 makanan sampai...dan tak henti2 lah kitorang menyumbat makanan..walaupun dah kenyang.

Masa yang dinantikan pun tiba..." sekarang diumumkan Anugerah bagi pelajar-pelajar yang telah menyumbangkan jasa dan bakti pada kolej. Jasa-jasa mereka amat besar di hati kita. Dengan ini diumumkan penerima anugerah tersebut....Mohd Saifulzaman Zahariman...Fazlisya Ramli...Nurhaslina Bt Abd Hamid...Tan Pin Wooi...Mohd Zainuddin B Che Ismail..."


Selepas majlis penyampaian anugerah, sesi bergambar pula diadakan. Dalam perjalanan balik, kitorang ronda-ronda Putrajaya dulu...sambil ambil gambar. Orang ramai cam pelik jer kat kitorang...yer la, dah kul 1 pagi masih pakai blouser. Kemudiannya singgah pula kat seksyen 14, Petaling Jaya kat kedai mamak untuk makan sekali lagi.....mak ai, dah penuh perut ni. Tapi ikut jer la member2 aku yang lain.

Sampai kolej dah pukul 3 AM lebih dan terus zzZZzzZZZZ........ :) Bye2..

2 comments:

grap6seater said...

nak tanya, yang pakai bj perak ke kelabu tu, sape nama dia? Emy nadia ke?

Din Beramboi said...

Haah..Emy Nadia, waa..dia kenal la..hehe. cane leh kenal ni?