Sunday, January 28, 2007

Fieldwork lagi...

Uhh..cepatnya masa berlalu...sekarang dah nak abis bulan Januari 2007. Sekejap jer rasanya...mungkin dah nak kiamat kot, masa berlalu dengan pantas. Sedar tak sedar, dah nak cuti pertengahan sem 2 pulak. Cuti antara semester hari tu aku tak balik sebab ada fieldwork. Selama sebulan cuti tu aku tak balik. Rindu la kat kampung halaman...dah lama tak jumpa ngan ma, dan adik2. Rindunya kat diorang..... Camni la kalau dah ambik geologi, memang selalu ada fieldwork. Kira punya kira, dah empat bulan aku tak balik...mak ai, lamanya..

Bercakap pasal fieldwork, memang la best. Saper tak nak pergi...dapat jalan2, kadang2 enjoy gak walaupun letih buat pemetaan, analisis batuan, mengkaji pemineralan mineral dan sebagainya. Enjoy pun enjoy jugak, tapi fieldwork jugak memang mencabar keimanan aku. Dek perempuan - perempuan yang hipokrik dan gatal. Maafkan aku kaum pompuan...aku tau bukan semua pompuan gatal dan hipokrit. Tapi aku cakap skang pasal budak2 geologi sekuliah dengan aku.
Lecturer mengajar kitorang di lapangan (kawasan lombong bijih timah)

Korang bayangkan, kalau kat kuliah memang alim dan berpakaian tak mendedahkan aurat. Tapi bila dah di lapangan, kain tudung dah terbang ke mana aku pun tak tahu. Pakai pakaian ketat - ketat...adoi...kenapa diorang jadik macam ni eh? Dengan mudah saja diorang ni bertukar rupa. Macam power ranger plk..hehe. Aku kekadang sedih ngan diorang, memain jer perintah Allah. Mudah jer diorang bukak aurat depan lelaki ajnabi. Perintah siapa lagi yang nak di ikut, kalau bukan perintah dari yang Maha Kuasa ? tak pikir ker balasan Allah di akhirat nanti?

Cuti antara semester 2 ni ada fieldwork lagi. Aku harap tak berlaku lagi macam yg lepas2... pakai lah pakaian yang sopan. bukan susah sangat pun... Lelaki ni memang suka dapat yang free. hehe...dapat tengok pun jadi la. Menambahkan dosa kitorang , dan lebih2 lagi korang la yg sengaja nak tunjuk2. So, kecantikan dalaman korang tu tunjukkanlah pada suami masing2 nanti. Sabar yer...masanya akan tiba nanti. =)

Firman Allah s.w.t : wanita-wanita yang baik itu adalah untuk lelaki-lelaki yang baik....

No comments: